Als je binnenkort een kleurige Food Truck op een festival tegenkomt, staat Merel misschien achter het uitgiftepunt. Hoe je dat checkt? Kijk even of je ‘Time To Meat’op het busje ziet. Of volg je neus. Want Merel trakteert op Hollands varkensvlees in een wrap met appel, mosterd, wortel, quinoa en een sausje. ‘The Pig Apple’ is de knipoognaam van haar fancy festival food. In de toekomst wil ze ook ‘Cheezy Chicky’ en ‘Slim Shrimpy’ op de menukaart zetten. Logo en verpakkingen ontwikkelt ze zelf. Haar vorige opleiding was Grafische Vormgeving.
Nu HAS Hogeschool. Why? “Food trekt me. Trends ook. Dat komt samen in Food Innovation in Venlo. Je leert meerwaarde creëren voor fruit, groente, zuivel, vlees, vis en eieren. Het is erg gevarieerd. We hebben ook veel excursies en projecten. Van een bezoek aan Mission Foods – productie van wraps en tortilla’s – tot aan wildplukken. Met een kenner van paddenstoelen zijn we het bos in gegaan. Van de oogst hebben we soep gemaakt. We survived.” Nog een vrolijke herinnering: een dag trendverkenning in Amsterdam. Met studiegenoten bezocht ze hippe fresh & organic markets.
Afgelopen jaar ontwikkelde ze ook het concept ‘Veijf voor 2!’ voor het merk Varketing Group: “Een regionaal borrelplankje met vlees van varken die voer met extra omega-3 hebben gegeten.” Oké, succes Merel. We’ll meat again!